Staré rčení říká, že je lepší vyhořet, než se stěhovat. A každý, kdo někdy balil věci na stěhování, tomu dá jistě za pravdu. Do nového domova si sebou chceme pochopitelně vzít všechny své věci, a při balení jsme pak často překvapeni, kolik se nám toho doma za ty roky nashromáždilo – a kroutíme hlavou, jak se nám to vše mohlo do starého domova vůbec vejít. Jednou z věcí, které si lidé berou sebou, jsou i obrazy. Ať už se jedná jen o levnou reprodukci krajinky nebo obraz některého ze starých mistrů, často pro nás mají i sentimentální hodnotu, a leckdy pak i finanční. Je pak tedy jasné, že chceme, aby celý proces zvládly v pořádku. Je proto vhodné je dobře zabezpečit.

Příprava obrazů na stěhování však není tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Rozhodně je nestačí zabalit do novin nebo strčit do krabice. Často se jedná o křehké předměty, které lze snadno poškodit – plátno se snadno protrhne, sklo roztříští. Musíme počítat s tím, že stěhováci se s našimi věcmi nebudou příliš mazlit, a nápisy jako „křehké“ budou vesele ignorovány. Jak bychom tedy měli postupovat? Naším přítelem je zde bublinková fólie. Ta zamezí poškození při nárazu a navíc vytváří ochrannou vrstvu, kterou musí ostrý předmět projít, pokud by se měl k obrazu dostat.

Je to základ, který bychom neměli podceňovat – tedy alespoň pokud chceme, aby dorazil do nového domova v pořádku. Dále je dobré uložit je do pevné kartonové krabice, kterou je vhodné popsat. Čím pevnější bude, tím lépe. Představuje totiž hlavní obranu proti ostrým předmětům, a čím tvrdší je, tím větší sílu by musel mít ostrý předmět, který by ji mohl propíchnout. A to ochrání naše obrazy. Zároveň bude také bránit tomu, aby jezdily a třásly se během přepravy. Měla by tedy být akorát tak velká, aby se tam pohodlně vešly bez toho, že by tam měly příliš prostoru. Pak budeme mít největší šanci, že je zdárně a bez poškození dopravíme na místo.