Jak se dostat do stavu ketózy?

Ve stavu ketózy tělo čerpá energii z tukových zásob, jež se v těle nacházejí. Proto má mnoho lidí s keto stravováním skvělé výsledky při redukci hmotnosti. To zda se nacházíme ve stavu ketózy se dá zjistit například z moči. Tento stav je pro tělo přirozený a v minulosti se používal k léčbě řady nemocí. Tak jako u každého stravovacího stylu či diety je však nutné podotknout, že ne každému bude keto dieta svědčit. Spousty lidí se na této dietě cítí naprosto úžasně, zaznamenávají nárůst energie nebo se jim tolik nemění nálady. Naopak jsou zde jedinci, kteří se ve stavu ketózy cítí naprosto příšerně. Je tedy nutné otestovat, zda vám konkrétně bude tento stravní režim vyhovovat.

salát s avokádem

Váš výchozí bod je klíčový

Nejprve je nutné říci, že aby vaše tělo mohlo čerpat z tukových zásob, je nutné snížit hladinu inzulinu ve vašem těle a “naučit” váš organizmus čerpat energii z tuku. Nelze obecně říci, za jak dlouho se dostanete do kýženého stavu ketózy, to je odvislé od toho jaký je váš výchozí bod. Pokud je vaše strava založená především na sacharidech, zabere to delší dobu než u jedince, který se stravuje převážně pokrmy s nízkým počtem sacharidů.

 

Pro začátek je nutné začít snižovat počet sacharidů ve vašem jídelníčku. Někteří lidé se do stavu ketózy dostávají i při vyšším množství sacharidů, jiní musí množství redukovat až na 20 gramů za den. Se změnou vašeho stravovacího režimu začněte pozvolna. Pokud by byla změna náhlá a příliš drastická, budete tímto postupem své tělo akorát zbytečně stresovat. Pomalu do své stravy začněte přidávat více zdravých tuků jako je například avokádo nebo oříšky. Nemusíte se vyhýbat ani máslu či plnotučným mléčným potravinám.

vlašské ořechy se slupkou

Další způsob, jak se to stavu ketózy dostat je půst. Buďte však opatrní. Půst může být pro naše tělo zdravý a prospěšný, avšak pokud s tím nemáte zkušenosti, začněte nejprve s přerušovaným půstem, kdy určitou část dne jíte a po zbytek dne hladovíte.